Rediscover your roots

• Le 28/03/2017

"Rediscover your roots"

To all of you with family roots and ties in the Southern French Alps, the 'Vivian Maier Association' will offer a series of meetings, exchanges and events in the course of the summer 2018, right here in the alpine valley whence your ancestors left for America in the late 19th and early 20th century.

We aim at organizing events similar to the wonderful "Rediscover your roots" session of 1987.

In case this project is of interest to you and if you want to discover our beautiful alpine valleys (Champsaur, Valgaudemar, Dévoluy) and the Gap area, or if you want to make a few days in our region part of a bigger trip through France, please feel free to get back to us with your thoughts and ideas and we'll do our best to accommodate you and make this series of events an unforgettable one !

We will organize many events about Vivian Maier'life and around an other photographer Jeanne Bertrand

Please contact us on champsaur-ameriques-2018@orange.fr for more information !

And Champsaur-Amériques-2018 on Facebook :

À vous qui possédez des racines familiales et des liens dans les Alpes du sud Françaises, l’association «  Vivian Maier et le Champsaur " offrira une série de réunions, d'échanges et d'événements au cours de l'été 2018, ici dans la vallée alpine d'où vos ancêtres sont partis pour l'Amérique à la fin du 19 e et au début du 20 e siècle.

Evénements similaires au merveilleux "Redécouvrir vos origines" de 1987.

Au cas où ce projet vous intéresse et si vous voulez découvrir nos magnifiques vallées alpines (Champsaur, Valgaudemar, Dévoluy) et la région de Gap, ou si vous voulez faire un voyage en France et quelques jours dans notre région, n'hésitez pas à nous contacter avec vos idées et nous ferons de notre mieux pour vous accueillir et rendre inoubliable cette série d’événements !

Nous allons organiser de nombreux événements à propos de la vie de Vivian Maier et aussi autour d'un autre photographe Jeanne Bertrand.

vivian maier champsaur